'Nieuwe inzichten over zuivel(nutriënten) en onze gezondheid’
Een nieuwe, grootschalige meta-analyse door de universiteiten van Harvard en Wageningen toont aan dat de consumptie van melkproducten het risico op hart- en vaatziekten vermindert.
Op het NZO-symposium worden de resultaten van dit onderzoek voor het eerst in Nederland gepresenteerd. Ook nieuwe inzichten in de rol van lactose en melkeiwit komenaan de orde. Opvallend nieuws komt uit onderzoek naar de relatie tussen gewichtsbeheersing en zuivelconsumptie. Welke gevolgen deze nieuwe inzichten hebben voor de praktijk (voedingsgedrag) komt in het middagprogramma aan de orde.
De succesformule van de NZO-symposia van de afgelopen jaren wordt hiermee voortgezet.
Presentaties
Klik hier voor de presentaties van dit symposium.

